30 Mart 2007 Cuma

IKEA


*Bugün işyerine bir müşterimiz geldi.Otomobiline LPG taktırmak için.Beyaz bir Renault 12.Yaşlı, kısa boylu, sempatik bir amca.Muhabbet açılsın diye işlerin nasıl olduğunu sordum.Mobilya atölyesi varmış, kapatmış.Oğlu da yanında çalışıyormuş, o da ayrılmış.’IKEA’ya girdi oğlan şimdi.’ Dedi ve ekledi ‘Ben de boştayım.Küçük esnaf işte ne yapsın adamcağız.
Bir bültende dinlemiştim.Bir ekonomistti sanırım.’Eğer sinekseniz ağa takılırsınız ama mermi iseniz yırtıp geçersiniz.’ Diye…Aldoux Huxley’in ‘Hayatta ya tozu dumana katarsın ya da tozu dumanı yutarsın.’ Ina benzedi bu.
Bu olay beni o kadar sarstı ki.İnsanlar mobilya devi IKEA’dan ürün almayıp bu adamı destekleselerdi oğlu da böyle itin köpeğin yanında çalışacağına kendi işinde çalışırdı.
Fight Club’da da geçiyor ya; ‘Diğerleri gibi IKEA’nın kölesi olmuştum.’…

1 yorum: